Online branding

Wat is branding?

Voordat we inzoomen op online branding lichten we eerst het begrip ‘branding’ toe. Een ‘brand’ is een merk. Branding omvat alle acties die erop gericht zijn om een merk gedifferentieerd te positioneren in de markt. Met branding wordt er getracht een unieke merkbeleving te creëren zodat het merk geïdentificeerd wordt met een unieke combinatie van onderscheidende variabelen zoals: vertrouwen, zekerheid, betrouwbaarheid, sportiviteit, identiteit, kwaliteit,  passie, etc.

” Merken staan dus voor kwaliteit, creëren verlangen en helpen ons bij het vinden van een identiteit.  ”

 

online branding betekenis.

 

Online branding betekenis

Online branding verschilt niet van ”offline branding”, dezelfde principes gelden: merken dienen te zenden en te ontvangen (lees: communiceren). Het online kanaal is natuurlijk bij uitstek geschikt voor deze interactie. Weet u echter waar uw branding doelgroep zich online begeeft? Weet u wat de online ‘drinkplekken’ van uw doelgroep zijn?

In 2016 zijn er meer online platforms dan ooit en voor de gemiddelde marketeer is het niet bij te houden via welke kanalen de ‘branding’ plaats zou moeten vinden. Kenrick van Hoek, freelance online marketeer bij kvh.nl, is gespecialiseerd in online branding en kan u helpen bij het versterken van uw merk.

online branding specialist.

 Begin met het beantwoorden van deze vragen

  • Visie: wat is ons doel?
    McDonalds: To be the best fast food restaurant experience in the world.
  • Kern competenties: waar zijn we de beste in?
    IKEA: We design the pricetag first.
  • Differentiatie: hoe onderscheiden we ons van de rest?
    Starbucks: We’re not in the coffee business serving people, we’re in the people business serving coffee.
  • Kern consument: op wie leggen we onze focus?
    Volkskrant Magazine: De lezers van Volkskrant magazine zijn koopkrachtige consumenten met interesse voor kunst, cultuur, reizen en mode.
  • Kernwaarden: waar geloven we in?
    Google: Focus on the user and all else will follow. (1 van de 10 kernwaarden)
  • Personaliteit: wat karakteriseert ons?
    Coca Cola: Creative, Passionate, Optimistic and Fun.
  • Missie: waarom doen we dit?
    Facebook: Give people the power to share and make the world more open and connected.
  • Brand belofte: waarom moet je ons kiezen?
    Apple: You can own the coolest, easiest-to-use, cutting-edge computer and electronics

Online branding specialist

Heeft u hulp nodig met online branding? Kenrick is een marketing en business specialist met jarenlange ervaring in de online marketing en online branding. Bezoek zijn website hier.

online branding strategie.

info@kenrickvanhoek.nl

 

Bron:
kenrickvanhoek.nl
Frankwatching

 

Tip: Op zoek naar een goed online marketing bureau bij u in de buurt?

Klik hier voor het volledige overzicht van online marketing bureaus in Nederland

online-marketing-bureaus-nederland.